رَشْنْ

نذر عموعباس و کودکانی که هرشب خواب دریا می بینند !!

رَشْنْ

نذر عموعباس و کودکانی که هرشب خواب دریا می بینند !!

منتخب داستانک های دخیل


 

 

 

 

      فایل pdf داستانک های برگزیده دومین جشنواره سراسری  

 

       اینترنتی دخیل  را در  اینجا  دریافت نمایید.  

  

 

 

   لطفا نقد ونظر خود را درخصوص داستانک های منتخب بیان نمایید . 

 

  

 

  

نظرات 11 + ارسال نظر

خب تو این فایل که همه داستانهای قبلی هستن. پس 2 ماه و نیم انتظار واسه چی بود؟ حالا اونایی که انتخاب شدن چی میشه؟ هدیه ای؟ تشکری؟

سلاممتن داستانها را برای خوانش دوستان گذاشته ایم روی وبلاگ تا قبل از اعلام نتایج نهایی مورد نقد وبررسی و یا صرفا خوانش قرار گیرد .در پست های قبلی صرفا نام نویسنده و داستان بود.منتظر وصول نظریه داوران هستیم .

پدر ژپتو 1392/09/12 ساعت 13:11

خیلی دارین کش میدین...خوندن و بررسی این داستانکها خیلی وقت بخاد دو ساعت ...نه یک روز...
درضمن جای تعجب داره خیلی از این داستانکها معیارهای رایج داستانک نویسی رو ندارن چطور رفتن دور نهایی متعجبم...

بین داستانک با هایکوواره های روایتی فرق هست...گول روایت را در انتخاب آثار برگزیده نخورین...

سلام اگر همه داوری های مربوط به داستان و داستانک مثل شما قضاوت کلی و زود و شتابزده داشتند معلوم نبود چه بلای سر جشنواره های دولتی و خصوصی می آمد !!! دوست ناشناس ! کاش عناصر داستانک و هایکو ( که مخصوص شعر است !) را با ذکر مثال توضیح می دادید !به خصوص راجع به داستانک های این جشنواره .چرا که هدف ما نیز نقد جدی و بدون رودربایستی دوستان به این داستانک هاست .

معصومه کلانتری 1392/09/12 ساعت 20:06

سلام
البته من منتقد نیستم، اما به نظرم به طور کلی سطح کیفی داستانها خوب هست، اما پیشنهادم اینه که حتما دست اندر کاران جشنواره سعی کنن تا از داستانکها، کتاب چاپ بشود، که این خروجی خوبی هست برای جشنواره ، در ضمن اینکه ، کتاب‌های داستانک کم هستند و چاپ کتاب جدید، به معرفی این نوع از داستان برای عموم و نویسندگان کمک خواهد کرد.

موفق باشید.

سلام باید بازخورد این داستانک ها را ببینیم تا بشود کاری کرد.به خصوص نظر سایر دوستان راهم بدانیم چه در فضای مجازی و چه در فضایی غیر از آن . امیدوارم دوستان نویسنده ای که سعی در نوشتن داستانک دارند این قالب را جدی گرفته و با مطالعه و تمرین بیشتر بنویسند.

رضا 1392/09/13 ساعت 11:29

جسارتا خیلی به قضیه آب و تاب دادین
یه جورایی می خواین این جشنواره مهم جلوه کنه
من می گم این راهش نیست
باید کوتاه و دقیق و سریع عمل کرد
اگه هم دست و دلتون بازه،بقول دوستمون فرهود،یک جایزه ای،کتابی ،چیزی بدین و ختمش کنین قضیه رو...موفق باشی عزیز

سلام
بزرگوار !
شما درست می فرمایید .لطف بفرمایید فراخوان جشنواره را یک بار دیگر هم مطالعه کنید .
درخصوص اعلام نتایج هم به روی چشم .به محض دریافت نظریه تمام داوران و جمع بندی امتیازات برگزیده های نهای اعلام می شوند.

سینا 1392/09/14 ساعت 11:19

سلام وخسته نباشید
من فایل داستانک هارا خوندم و خیلی خوشحالم که مردم کشور انقدر ریز بین هستن و برای خیلی از دوستان ناراحتم که اینطور این چشنواره را یک طرفه قضاوت می کنن
امیدوارم که زحمات شما و دوران ثمر بده و داستانک های خوبی از این چشنواره ببینیم
باتشکر از همه شما دوستان و داستان نویسان عزیز

زهرا هستی 1392/09/14 ساعت 14:23

داستانک فرمانده و پسر خانم مرجان حصیرچی از تهران به نظرم از تمامی داستانک های برگزیدگانتان بهترین و عالی ترین داستانکی بود که همه المانها و عناصر یک داستانک را داشت و رعایت کرده بودند و به خصوص اون ضربه و یا شوک آخر داستانک به خوبی انجام دادند و تصویر سازی و همذات پنداری از نقاط قوت دیگر این داستانک بود و دست مریزاد به قلم توانا و هنرمندانه ایشان که مشخص هست از استعداد بسیار بالایی برخوردار و ای کاش بیوگرافی از ایشان یا مصاحبه ای با ایشان انجام می دادید تا شناخت بیشتری از این نویسنده توانا داشته باشیم .

آرزوی توفیق برای این نویسنده خوب و برای شما آرزومندم

با درود
نتیجه وفینال این ماراتن را اعلام فرمایید
با تشکر و دست مریزاد برای تمام تلاشهایتان

سلام ظرف سه چهار روز آتی اعلام می شود

[ بدون نام ] 1392/09/21 ساعت 11:12

مدیر محترم چشنواره
پس کی نتایج اعلام میشه ؟

سلام و درود
شنبه آتی -23 آذرماه انشالله .

باسلام
نظرهای ارسالی را که آدم بخواند به این نتیجه میرسد که همه می خواهند به داورها سمت وسو بدهند از داوران محترم می خواهم که بدون توجه به نقد ونظرات خوانندگان داستانک ها را برگزینند
با تشکر

فاطمه باقریان 1392/10/07 ساعت 18:05

با سلام و خسته نباشید
تشکر به خاطر کار فرهنگی بزرگی که انجام دادیدو یک انتقاد...بهتر بود به جای اینکه یک نویسنده در تمام بخشها داستان انتخاب شده داشته باشد.. اثرات و نوشته های دیگری هم معرفی شود....البته این فقط یک نظر است ولی گاهی اوقات باعث می شود که برداشت تادرستی از داوری شود که متاسفانه این مشکلی است که دامن گیر خیلی از جشنواره ها شده و گاهی اوقات اگر عضو انجمن یا حوزه هنری خاصی نباشی..اگر فرد موفقی هم باشی...چون شناخته شده نیستی برخورد مناسبی نه با خودت و نه با آثارت خواهند داشت. سپاس فروان از تلاش و کوشش شما در زمینه فرهنگ این سرزمین پر گهر

سلام و درود

داوران محترم از امتیازات یکدیگر حتی خبرندارند . مجموع امتیازاتی که هر داور به داستانها داده توسط دبیرخانه جمع آوری شده و ما هم چون امین بوده و بایدرسالت خودمان را انجام می دادیم تنها انجام وظیفه کردیم .
اگر به دوره قبل نگاه کنید همین برگزیده ها نتوانسته بودند رتبه ای کسب کنند . وگرنه اینجا جای فامیل و آشنا و ازاین دست بازی ها نیست . قبل از علام نتایج داوری فایل داستانها را روی وبلاگ بارگذاری نمودیم تا شما خود بهترین داور برای جشنواره و داستانهایش باشید .
حرف بسیار است ومجال اندک .
امیدوارم این مسابقات ادبی برای ما اندک مشوق و محرکی باشد تا هم به هنر داستان نگاه جدی داشته باشیم و هم اینکه تمرین نوشتن مان متوقف نشود ...

باقی بقایتان

فاطمه باقریان 1392/10/08 ساعت 14:14

امیدوارم که از صحبت و نظر من ناراحت نشده باشید..چون این مسئله برای خودم پیش آمده بود آن را برای شما بیان کردم... با تشکر فراوان از صبر و حوصله شما وزحمات داوران بزرگوار..

سلام خانم باقریان
مطمئناهیچ گله و ناراحتی از شما نداریم . این شائبه شاید برای خیلی از دوستان دیگر به وجود بیاید . این هم بخشی از اتفاقات یک جایزه ادبی است . دوستان دیگری از طریق ایمیل و پیامک و تماس تلفنی از جنبه های مثبت این حرکت ادبی یادکرده و اینکه محرک خوبی بوده تا آنها این روزها مشغول نوشتن و خواندن داستان بشوند .

امیدوارم شما و دیگر دوستان به رتبه ها و جوایز به عنوان یک مساله فرعی نگاه کنید . به نظر ما اصل قضیه خواندن وخواندن وخواندن داستان و سپس نوشتن است .
به امید روزهای خوب برای شما و همه قلم به دستهایی که به داستان نگاه جدی و تکنیکی دارند .
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد